onsdag 31 mars 2010

Vänjer sig vid salt och socker


Av någon anledning har vi haft sötad yoghurt hemma i kylskåpet under de sista veckorna. Det innebär, förutom att det inte är jag som handlat den senaste tiden, även att jag har blivit van vid att yoghurten ska smaka sött. Nu idag när jag för första gången på flera veckor skulle äta naturell yoghurt tyckte jag inte den smakade någonting. Inte blev det bättre med den osötade müslin som jag hade till.

Det är skrämmande att se hur snabbt det går att bli van vid smaker. Jag har full förståelse för att de som provar naturella osaltade och osötade produkter inte tycker det är gott. Men jag säger bara, håll ut och prova några dagar till för du vänjer dig vid den nya smaken och efter några dagar (kan ta lite längre tid för vissa). Dessutom känns det lite fräschare och man vet att man gjort bra och hälsosamma val.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar