tisdag 16 mars 2010

Träning som avslutning på en toppendag!

Haft en dag full med matlagning till våra hälsokassar på Handlat & Klart. Det blev 3 nya rätter, varav en måste justeras lite utseendemässigt innan leverans till våra kunder.

På tisdagar lagar jag ofta mat hela dagen men denna tisdag blev lite bättre än vanligt. Jag stod vid spisen och tyckte det hade blivit otroligt varmt. Solen låg på och spisen ligger precis bredvid fönstret. Så kom jag på att det ju blir lite svalare om jag öppnar fönstret. Förutom svalheten fick jag solen rakt in till min matlagning och kunde alltså sola under tiden jag lagade mat. Kan det bli roligare att laga mat!?

Efter lyckad provsmakning av fläskfilé med mozzarella, basilika och klyftpotatis, vegetarisk risotto och tonfiskpasta begav jag mig till SATS och tränade 2 av mina härliga pt-kunder. Har helt enkelt haft en toppendag med god mat och trevliga, träningsglada människor omkring mig och tänkte nu träna lite själv innan jag går hem. Att avsluta arbetsdagen med träning är det bästa som finns. Det gör att man rensar hjärnan från allt jobbrelaterat och kommer in i ett "ledighetsstate"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar