lördag 20 mars 2010

Första fikan på uteservering i år + gravidträning

Idag var jag och fikade med min vän Johan på en uteservering mitt på Norrmalmstorg. Underbart i vårsolen! Vi pratade mycket om målsättning i träning och allt annat i livet. Dvs att sätta ett mål inom en bestämd tidsram. Johans mål var just nu att springa Lidingöloppet på en en bra tid (september så han börjar träna nu). Han har tidigare sprungit marathon ett antal gånger och även genomfört klassikern. Träningsmässigt är han lite av en idol för mig eftersom han faktiskt genomför allt han säger han ska göra. Själv funderar jag på att göra tjejklassikern. Det känns som en lagom start.

Avslutade eftermiddagen på Safe där jag gick en 2,5 h utbildning i träning för gravida för barnmorskan Maria Wigbrant. Mycket man inte får göra tyvärr. Men självklart ska man fokusera på allt man kan göra och framförallt göra träningen säker för den gravida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar